Van alles - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Linde en Estelle LauHart - WaarBenJij.nu Van alles - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Linde en Estelle LauHart - WaarBenJij.nu

Van alles

Blijf op de hoogte en volg Linde en Estelle

07 Februari 2015 | Laos, Vangviang

CHIANG MAI.

(Na Pai zijn we nog even naar Chiang Mai geweest)
Nog even een kort verslagje van toen we nog in Chiang Mai zaten.
Voor de verjaardag van Lia/Mama (29.01.15) hebben we geprobeerd er een mooi dagje van te maken.
We zijn eerst naar de Doi Suthep tempel geweest. Deze was hoog in de bergen, wat echt prachtig was. Je had uitzicht over heel Chiang Mai.
Vervolgens zijn we in een heel lek opgezet stadje "The Harbour" beland. Hier hebben wij heerlijk gegeten.
We hebben 1 dagje gevuld met de dierentuin. Dit was heel erg leuk en wat een verschil met Nederland. Overal heuvels (bergen) op en af wat zeer vermoeiend was. Maargoed deze keuze maakte we zelf, want we konden ook ons zelf zijn en de bus pakken!
We hebben zo'n 5 uur rondgelopen, en nog niet eens de hele dierentuin gezien.
Leukste ervaring was toch wel de giraffen voeren.
De volgende ochtend zijn we nog even naar de tandarts geweest om de hechtingen in de mond van Linde er uit te laten halen. Vervolgens zijn we met een bus naar Chiang Rai gegaan.

CHIANG RAI

Chiang Rai is een heel klein en rustig dorpje wat het wel even aangenaam maakte ipv de grotere en drukke steden waar we zijn geweest.
In de avond zijn we naar de Night Bazaar geweest. Hier hebben wij heel erg leuk gegeten. Je moet je voorstellen dat er heel veel eetkraampjes waren met veel verschillende gerechtjes met in het midden heel veel tafels. 3x raden waar wij voor zijn gegaan?....... SUSHI. Dit was heel erg lekker het werd vers voor onze neuzen klaar gemaakt. (gelukkig niet ziek van geworden)
De volgende dag zijn we met een bus naar de "Witte Tempel" geweest. Dit was de indrukwekkendste tempel die we hebben gezien. De buitenkant was prachtig, de binnenkant was vreemd. Op een muur bij de deur was 1 grote duivel geschilderd, met daarin allemaal kleine figuurtjes denk aan: Batman, Superman, MJ, Angry Birds en de Twin Towers die aan het neerstorten was. In de ogen van de duivel waren Bush en Osama Bin Laden geschilderd. De kunstenaar/bevolking zien deze 2 als de grote duivel.
Meer gaan we lekker niet zeggen, neem zelf maar een kijkje.
Vervolgens zijn we naar " The Black House" geweest.
Hier kregen we een nog bizarder gevoel bij. Het was een soort klein dorpje waar in ieder huis of dierenvellen (krokodillenvellen, kattenvellen, berenhuiden, slangenhuiden etc.) lagen of hoorns van stieren stonden
Al met al was het een indrukwekkende dag.
In de avond maar weer even sushi gegeten bij hetzelfde kraampje.

LAOS

De volgende ochtend zijn we om 5 uur opgestaan om met de local bus naar de grens van Thailand te rijden om vervolgens in een dorpje in Laos de slowboat te nemen naar een ander dorpje om te overnachten.
De bedoeling was dat we om 11:00 uur zouden vertrekken dit is uiteindelijk 13:00 geworden.
Verder was het een vermakelijk ritje, wat een prachtige natuur met uitzicht over de bergen met beneden bij de rivier spelende kindjes.
Na 5/6 uurtjes kwamen we aan in een klein dorpje Pak Beng.
Hier hebben we 1 nachtje overnacht.
De volgende dag zijn we 6/7 uur onderweg geweest.
Op een gegeven moment stopte de boot ergens 10 km van Luang Prabang, niet waar we hoorden te zijn. Onze tassen werden ineens van de boot afgegooit. Er werd ons verteld dat wij maar een Tuk Tuk naar de stad moesten nemen. Veel reizigers stemde hier niet mee in, want ons is verteld dat wij gewoon in de stad afgezet zouden worden. Ongeveer met 50 man zijn wij ui protest op de boot gebleven. Naar ogeveer anderhalf uur en een leuke ervaring gaf iedereen toch maar op. De boot zou echt niet meer weg gaan en het was ondertussen al donker.
We hebben wel 1 euro korting weten te krijgen op een Tuk Tuk. Goede eerste indruk van Laos.
Verder hebben we met een leuk groepje een guesthouse gezocht waar we die nacht hebben geslapen.
De volgende avond zijn we naar DE bar geweest waar alle backpackers bij elkaar komen. Helaas ging dit om 11 uur al dicht dus besloten we om te gaan bowlen. Hier hebben wij het onwijs aan onze zin gehad.

Een paar dagen later zijn we naar de KuangSi waterval geweest. Dit was echt prachtig! Helder blauw water en groene bomen. Hier hebben wij nog lekker gezwommen. Maar shit wat was dat water koud!

Vandaag 07.02.15 zijn we met een minivan naar Vang Vieng gereden. Weer gebeurde ons hetzelfde, we zijn niet in het stadje afgezet maar ongeveer 4 km er vandaan. Weer genaaid! Lekkere indruk hoor Laos!
Dit plekje staat bekend om lekker feesten, tubing, kayaken en het aantal grotten.
Morgen gaan wij hier maar eens even kennis mee maken.

Zo wat een verhaal, we hopen jullie weer voldoende hebben bijgepraat!
Tot snel!

Liefs, knuffels en kusjes van ons!

ps. WIJ HEBBEN GEPROBEERD FOTO'S BIJ DIT VERSLAG TE ZETTEN MAAR HET NEEMT ECHT BELACHELIJK VEEL TIJD IN BESLAG. (2-3 UUR) VOLGENDE KEER BETER!!

• 07 Februari 2015 - 20:56

Joep:

Fascinerend hoor, om dat allemaal te lezen! Jammer van die foto´s maar die zien we vast nog wel eens!

• 13 Februari 2015 - 17:32

Emile:

Echte reizigers moeten inderdaad ook af en toe afzien. Ook voor thuisfront dempt dat wat de jaloezie ;)
    Veel plezier blijven hebben!

• 14 Februari 2015 - 17:55

Roland:

Jullie maken gelukkig veel mee. Geniet ervan!