Chiang Mai to Pai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Linde en Estelle LauHart - WaarBenJij.nu Chiang Mai to Pai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Linde en Estelle LauHart - WaarBenJij.nu

Chiang Mai to Pai

Blijf op de hoogte en volg Linde en Estelle

27 Januari 2015 | Thailand, Chiang Mai

In Chiang Mai hebben we een mooie 'Old city tour' gedaan. Wij hebben hier veel mooite tempels gezien. Bij 1 van de eerste tempels was er een monnik die bij mensen een armbandje om deed van touw. Wij hebben hier een tijdje naar staan kijken. Op een gegeven moment werden ook wij bij de monnik geroepen. Er werd een klein gebedje opgezegt waarna we 1 armbandje omkregen wat 'good luck' betekende en daarnaast kregen we 2 armbandjes op onze rechter hand gelegd. Dit was op een 1 of andere manier best een bijzoner moment.
Na wat meer van de stad gezien te hebben, hebben wij een monkchat gedaan. Hier hebben wij met een oud monnik gesproken over het monnik zijn en over het geloof. Was best interessant.
Na deze intensieve dag (alles op de scooter zoals we gewend zijn:p ) hebben wij wat gegeten bij een leuk klein Tappa's barretje.

De volgende ochtend zijn we met een minivan naar Pai gegaan. Wat was dit een vreselijke rit (voor Linde), veel hobbels veel bochten, links rechts, omhoog omlaag. In de bergen op en neer.
Eenmaal aangekomen was het een opluchting. Na eindelijk alles lekker uitgegooit te hebben (kots) voelde Linde zich iets beter. Erg leuk voor de volgende toilet gebruiker want de wc spoelde niet door! Maargoed.
Wat ons opviel was dat de taxichauffeurs niet eens wisten hpe het kleine dorpje in elkaar zat. Uiteindelijk zijn we lopend op zoek gegaan naar iets waar we voor een nachtje konden verblijven. Het was prima voor een nachtje om goed uit te zieken.
De volgende ochtend hebben wij eerst een super bungalowtje gescoort! Daarna een scootertje gehuurd om wat meer van Pai te zien. Dit was prachtig. We zijn door de bergen naar een watervalletje gereden. Het gevoel hierbij is eigenlijk onbeschrijvelijk.
Hierna zijn we naar een Buddha in de bergen gereden om de zonsondergang te kijken. De klim hier na toe was behoorlijk zwaar, maar zeker de moeite waard.
Toen de zon eenmaal onder was koelde het gigantisch af, eigenlijk was het gewoon koud en tijd om een lekker vest te dragen.
In de avond zijn we met 2 anderen ergens heerlijk gaan eten. Kan je je voorstellen dat je een complete maaltijd op tafel hebt,met drinken voor 2 personen voor 4,60? Heerlijk toch!

Volgende ochtend was het dan eindelijk zo ver! Op een olifant rijden lekker met ze zwemmen.
Eerst ginngen we raften op een bamboovlot. Dit was mooi en erg rustgevend ook wij mochten een stukje sturen.
Hierna konden we de olifanten op. (foto's hebben we helaas niet omdat we gingen zwemmen met de beesten, gelukkig kregen we een filmpje mee op dvd)
Het was echt een leuke ervaring. De huid van de olifant is zo harig. Het prikte behoorlijk in je bil. Tijdens de rit gooide de olifant ons in het water, erg charmant was, was dat allebei onze broeken uitegscheurd waren hierdoor, maar daar kan je alleen maar om laggen toch!
Vanavond (27.01.15) slapen we een nachtje waar het kamp is waar de olifanten verblijven maar eerst genieten van een heerlijke HotTub.

Verder kijken we nog even wat we gaan doen voordat we de grens naar Laos over gaan.
Maar we zullen jullie op de hoogte houden!

Groetjes!

• 27 Januari 2015 - 14:42

Kelly:

Wauw, Super leuk om zo de reis mee te beleven. Geniet meiden

• 27 Januari 2015 - 21:42

Roland:

Jullie beide reisverslagen gelezen. Wow goed hoor, en ja de dagelijkse sores horen er ook bij, dat heb ik met Lia, de moeder van Linde ook beleefd. Maar dat maakt dat je ook onderdeel uitmaakt van het geheel.

Geniet ervan!

Roland, michel en Siobhan.

• 31 Januari 2015 - 20:42

Joep:

Ik ben helemaal jaloers! Wat doe ik fout? Jullie genieten en ik maar werken! :-)

• 01 Februari 2015 - 14:31

Hajar:

Heel leuk dat je een blog hebt gemaakt, dan kunnen wij meekijken. Jullie hebben het heel gezellig zie ik geniet er lekker samen van. Hier sneeuwt het in Nederland :( zie jullie in april weer hoop ik dikke kus voor jullie beide xxxx