Happy Newyear! - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Linde en Estelle LauHart - WaarBenJij.nu Happy Newyear! - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Linde en Estelle LauHart - WaarBenJij.nu

Happy Newyear!

Door: Linde en Estelle

Blijf op de hoogte en volg Linde en Estelle

19 Februari 2015 | Cambodja, Khett Siem Reab

Aangekomen in Vang Vieng.
De eerste dag hebben wij een fiets gehuurd en zijn we naar de Blue Lagoon gefietst. Een weg met alleen maar hobbels = pijnlijke billen..
De Blue Lagoon is een best wel grote grot. Daarnaast is er een meertje met helder blauw water. In de grot kwamen we een meisje tegen met wie we op de slowboat hadden gezeten. Wat een toeval! na de mooie grot te hebben gezien zijn we naar een andere grot gefietst, ook met een mooi meertje, maar zonder feestgangers. Hier de rest van de dag heerlijk gerelaxed en een hele kleine grot in geweest waar we de eerste spin zijn tegengekomen.
Het mooiste van beide grotten: Alle mineralen op de muren. Het waren net glitters! Die avond nog heerijk gegeten in een vegetarisch restaurant. Misschien wel een van de beste maaltijden tot nu toe.
De volgende dag zijn wij samen met Shanti(dat meisje die we tegen kwamen) 10km gaan kayakken. Wat een prachtige natuur en mooie bergen! natuurlijk ook alle barretjes gezien waar de mensen 'tuben'(= op een band zitten, veel drinken, of drugs..) en maar wachten tot je weer aan komt in vangvieng. Meestal nog dronken of high. veel barren waren gesloten, maar de 1e honderd meter staat nog vol met barretjes waar iedereen alvast indrinkt. Wij hebben ook heel veel lol gehad in de kayak, zonder drugs en alcohol! In Luang Prabang hadden wij Max, uit Duitsland leren kennen. Met hem hebben we verder gereisd naar Vientiane.

Volgende stop: Vientiane!
Hier twee nachtjes gebleven. 1 dagje stad bekend, en nog een dagje bij het zwembad gechilld. Niet zo veel bijzonders dus.

4 Thousand Islands.
'S avonds de slaapbus gepakt naar Don Det. Het Backpackers eiland in de 4 thousand islands.
Linde en ik sliepen boven het wiel. De hele nacht zaten wij dus in een achtbaan.. Vooral voor linde was dit een HELL want zij was ziek. Een wc in de bus was er wel, maar het was zo een sta wc die erg vies was zonder water. Daar had Linde niet zo veel aan. Mensen in Laos waren ook niet zo vriendelijk hadden wij al gemerkt. Als we bij een Bus Station stonden rende linde letterlijk de bus uit op een wc te zoeken. Toch werd ze tegen gehouden en 'lachtte' de local people haar uit. met een slaappil ging het gelukkig alweer wat beter uiteindelijk.
na 12 uur aangekomen in Pakse en daarna moesten we nog een paar uurtjes met een andere bus naar Don Det.
Daar totaal 5 nachtjes gebleven. Lekker op het strand niks doen. De hele dag in een hangmat liggen.
Hoogtepunten Don Det: eten met een local familly. Kayakken door de eilanden waarbij we de zoetwater dolfijnen hebben gezien en een prachtige waterfall. En de gezelligheid van onze vriend Max.
Op Don Det valentijnsdag gevierd in een restaurant waar ze tafelkleden hadden!! Helemaal opgetut voor elkaar. Heerlijk met een caraf chardonnay van de zonsondergang genieten. Met heerlijk eten. Zeker ook een van de top maaltijden tot nu toe!

Op naar Cambodia! 18.2.15
'S ochtends vroeg de bus gepakt naar de grens. (was eigenlijk alleen maar een hutje waar je langs liep waar ze de visums regelde)
Met een bus nog een paar uurtjes gereden naar een dorpje. Overgestapt op een minivan en 6 uur krap, dus heel gezellig tegen elkaar aan zittend naar Siem reap gereden. Daar kwamen we om 7 uur in de avond aan. Alle hostels vol omdat het feest is, vandaag is het namelijk het Chinese en Vietnamese nieuwejaar.Hiervoor hebben wij maar een paar backpackers op straat aangesproken of zij nog wat wisten. En ja er werd tegen ons gezegt dat er een kamer voor ons was. Helaas zat het uiteindelijk toch vol. De oplossing was: in een ongeopend guesthouse slapen.
Best wel hele mooie kamer, met een goeie douch! zonder dekbed enzo, maarja.. daar is het toch te heet voor! nog even een drankje gedaan bij die hostel die geen ruimte meer had. Maar WouW! wat een vriendelijke mensen daar!!!!
Vanochtend spulletjes weer gepakt en naar de Urban Jungle Hostel gelopen. Mooie kamer met het zachtste bed tot nu toe!!

Maarja.. dan hebben we weer pech. Vooral Linde. Haar andere verstandskies doet pijn. Dat hostel heeft een eigen tuktuk die ons naar de tandarts bracht. Daar het slechte nieuws dat haar rechts onderste verstandskies eruit moet. Ohja, en rechts boven ook! Morgen ochtend een afspraak gemaakt voor de 1e kies. Volgende week naar Phnom Penh voor de andere kies.
Vanavond eerst maar het Chinese nieuwejaar vieren! En ja, ook Linde mag een biertje drinken ondanks haar medicatie:P

Wij willen nog wel even zeggen hoe aardig de mensen hier zijn! We liepen net een mooi hotel in om te vragen of ze nog een kamertje hebben voor morgen avond, hadden ze niet. Maar we mogen wel gratis gebruik maken van hun computers om onze zaken even te regelen!( hotels zoeken, financien, foto's, Etc.. Daarnaast ook heerlijke cambodiaanse thee gratis gekregen. Helemaal Top!

Wel weer even wennen. Hier betalen we met de Amerikaanse dollar. (net trouwens ongeveer 500 dollar VERBRAND op straat gevonden..) Sommige dingen lijken gelijk zo duur vergeleken met Laos.

Verwachten hier een klein weekje te zitten. Wij kunnen niet wachten om naar Ankor Wat te gaan! Daarna verder naar Phnom Pen.

• 19 Februari 2015 - 11:08

Kelly:

Wat een pech vogels zijn jullie zeg!!!

• 19 Februari 2015 - 13:14

Annemiek Hardenberg:

ik zie een heeeeel goed oranje bandje!!!!

• 19 Februari 2015 - 17:34

Stephan :

Blij dat alles goed gaat daar geniet van het lekkere warme weer daar want is het niks XD hier loopt alles op rolletjes met de verbouwing en hoop klaar te zijn als jullie terug komen dan laat ik jullie mijn kasteel zien. =)