Van paradijs naar tandarts avonturen - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Linde en Estelle LauHart - WaarBenJij.nu Van paradijs naar tandarts avonturen - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Linde en Estelle LauHart - WaarBenJij.nu

Van paradijs naar tandarts avonturen

Blijf op de hoogte en volg Linde en Estelle

23 Januari 2015 | Thailand, Chiang Mai

Na 5 nachten en 4 dagen op het paradijselijke kleine Koh Samet gezeten te hebben was het wel weer tijd om het vaste land op te gaan. Het was wel even een apart tripje vanaf Koh Samet. We gingen als eerst een minivan in om later over te stappen op een andere minivan. op een gegeven moment stopte de bestuurder, om zonder iets te zeggen, uitgebreid te gaan lunchen. Wij maar wachten en wachten. Vervolgens reden we door. Onze eindbestemming was bij Victory Monuments. Maar omdat we naar Koh San Road wilden vroegen we of we daar misschien afgezet konden worden. Het verbaaste ons dat we flink werden uitgelachen in ons gezicht door de bestuurder en een vriend van hem. Goed dat gevoel kennen we dus ook weer.
Uiteindelijk onze bestemmingen bereikt te hebben, hebben we een local bus gepakt naar Koh San Road om een hotelletje te zoeken voor 1 nachtje. Duurde even maar uiteindelijk wel gelukt.
Het Is best heftig om met zo'n zware rugzak door de hitte en gigantisch drukke stad te slenteren om wat te zoeken om te slapen. Maargoed.
In de avond heeft Estelle een vriendin van haar ontmoet die zij al ruim 2 jaar niet had gezien. Dit was echt een top avondje. We hebben het niet laat gemaakt want de dag erna zou weer erg lang worden.

De volgende dag zijn we vroeg op gestaan om een dagje in Ayutthaya door te brengen. We hebben een fietsje gehuurd om de hele stad door te fietsen. Het was erg indrukwekkend om alle ruïnes te zien. Maar het meest indrukwekkende waren toch wel de gigantische Buddha's. 1 in een prachtige tempel en de ander in de stad zelf.
Onderweg naar een tempel kwamen we een olifanten verblijf tegen. We kregen hier een naar gevoel bij. De olifanten stonden de hele dag in gigantische hitte een beetje te wachten tot iemand er op wilde rijden. Plus de rijders van de olifanten relaxten een beetje op die arme beesten. 2 anderen moesten de hele dag staan poseren omdat iedereen op de foto wilde.
Hierna weer lekker verder gefietst.

Na een lange maar erg sportieve dag (fietsen) konden we de trein pakken naar Chiang Mai. Deze reis zou ongeveer 13 uur duren dus hadden we een nachttrein gepakt. De trein had allemaal aparte cabines met 4 stapelbedden. Helaas hadden wij de bovenste bedjes. Deze waren een stuk kleiner dan de onderste. Behalve dat was het redelijk te doen. Door wat slapen ging de tijd snel.

Eenmaal aangekomen moesten we opzoek naar een tandarts voor Linde. Zij had al dagen last van haar verstandskies. Gelukkig zijn de tandartsen in Thailand prima. De eerste dag kon Linde al meteen terecht voor een controle. En ja de kies moest er helaas uit. We hebben meteen een afspraak gemaakt. Later zijn we verder gegaan om een hostel te zoeken. Prima voor een nachtje maar behoorlijk oogverblindend. De kamer was echt knal en knal roze. Niet 1 wand niet alle wanden maar zelfs het plafond. Deze avond rustig aan gedaan.
De volgende dag (23.01.15) stond er een afspraak bij de tandarts om Linde haar kies te laten trekken. Was even spannend maar alles Is goed gegaan.

We verblijven hier in een luxe hotel (zonder roze) tot zondag om naar Pai te gaan waar we een mooie olifanten tocht gaan doen. (goed op internet gezocht naar een diervriendelijk olifanten park). We zullen gaan zwemmen met de dieren en er zelfs een overnachting hebben.
Erg spannend allemaal!
Daarna weer naar Chiang Mai om daar verder te kijken en om de hechtingen er uit te halen.

Volgende avontuurlijke verhalen volgen

• 23 Januari 2015 - 15:25

Emile:

Goed dat die kies eruit is. Rondreizen met kiespijn is niks.
    Verder ziet het er weer goed uit meiden.

• 23 Januari 2015 - 19:58

Joep:

Naar van die kies maar geweldige avonturen! Herstel maar snel Linde en weer verder genieten!

• 23 Januari 2015 - 22:40

Hans En Ingrid:

Slechte timing zeg, van die kies. Wat een prachtige foto's. Veel plezier weer verder.

• 25 Januari 2015 - 14:13

Thijn En Humera:

Hallo dames,

Mooie foto's en mooie verhalen. Geniet er lekker van...en met je kies komt het ook wel goed!
    Veel plezier in Pai! xxx