Alles bij elkaar - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Linde en Estelle LauHart - WaarBenJij.nu Alles bij elkaar - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Linde en Estelle LauHart - WaarBenJij.nu

Alles bij elkaar

Blijf op de hoogte en volg Linde en Estelle

06 April 2015 | Thailand, Ko Samui

Sjonge jonge dit is toch al weer veel te lang geleden dat We wat van ons hebben laten horen. Daarom even af hoogte punten op een rijtje!!
We weten niet eens meer waar We moeten beginnen want we hebben al weer zoveel geweldige dingen mee gemaakt.
Daar gaat ie dan,

Halong Bay.

Na Hue, wat overigens niet heel geweldig was zijn we met de nachttrein naar Hanoi gegaan om naar een wereldstukje te gaan kijken.
Dit was echt een gigantische reis. Duurde bijna wel 24 uur voordat we eindelijk in Halong aan kwamen.
De eerste dag kwamen we vrij laat aan, die avond hebben we een tour geboekt. Hier al weer veel gezeik mee gehad want meneertje dacht dat hij de dametjes wel weer s even kon afzetten met 40 dollar. Maar gelukkig hadden wij dit door.
De volgende dag hebben wij een scootertje gehuurd en halong Bay vanaf de kant bekent.
Wat een prachtig gebied zeg!!! Wat ons wel heel erg opviel was dat het behoorlijk koud was. Kort broekje en T-shirt op de scooter ging echt niet!
De volgende dag hadden wij dan eindelijk de tour. Hier gingen wij op een boot met wel 20 anderen om door het berg gebied heen te varen. Zonder alle drukte om ons heen was het prachtig.
Vervolgens stapten we van de boot af en gingen we een grot in. Eerlijk, WAT EEN RAMP. Zo verschrikkelijk veel toeristen dat je niet eens meer van de prachtige grot kon genieten en alleen maar moest opletten met waar je liep. Erg zonde vonden wij.
Vervolgens gingen we weer een stukje door met de boot om naar een plekje te gaan waar we met de Kayak even in alle rust konden genieten.. Zeiden we rust? Nee weeer toeristisch bah. Overal snel beetje doorheen kayakken uitkijken dat we niet omver geduwd werden door de kleine toeristenbootjes. Maargoed buiten dat allemaal erg mooi. Vervolgens werden we overladen met een gigantische lunch, deze was wel echt top!
Daarna door gegaan naar een hoge top op een berg, dit was wel even een stukje droom. Die weer verstoord werd door honderden mensen. Maar bleef toch prachtig hoor!!
Hierna weer rustig terug gevaren.
Deze avond zijn we met de nachtbus door gegaan naar Dong Hoi.
Vreselijke rit. Ze hadden ons gezegt een bus vol toeristen lekker luxe, nou letterlijk alles was het tegendeel. En om t nog even mooier te maken, uhum, werden we gewekt km 6/7 uur met Aziatische house. Niet normaal hoe hard dat ding stond!!!

Dong Hoi

Hier hebben we toch wel 1 van de mooiste dingen meegemaakt. De hike tour naar de 3e grootste grot van de wereld. Om daar vervolgens een nacht te blijven slapen. Dit was echt GE-WEL-DIG.
Dit was in national park Phong Nha Ke-bang.
Onderweg naar de grot hebben we door rivieren gelopen, bang voor water en stromingen mochten we zeker niet zijn.
Eenmaal bij de grot aangekomen gaf iedereen een geweldig gevoel. Prachtig blauw water met daarachter het kamp opgezet met heeeeerlijk eten.
We hadden trouwens echt een geweldige spontane groep die geleid werd door 2 leuke gidsen.
Na een nacht in de pikkedonkere grot doorgebracht te hebben, hebben we echt een gigantische zware terugweg gehad. Maar t gevoel toen we eenmaal weer boven stonden was geweldig. Zo trots waren we op ons zelf!

Na deze ervaring zijn we in de avond met de trein naar Hanoi gegaan.
Niet veel bijzonders meegemaakt. Naja, een ruzie met hotel eigenaren maar dat horen jullie wel.
Vervolgens was het weer tijd om naar Thailand te vliegen om van ons laatste 3 weken te genieten.

Koh Tao.
Wat een leuk eiland, niet veel van het land gezien, want we waren voornamelijk onder water bezig met onze duikcursus. Dit was een geweldige ervaring. Estelle is voor haar Padi open water gegaan. En Linde besloot door te gaan voor haar open water advanced (beetje verliefd geworden op de onderwater wereld). Was een zware week voor ons maar wel echt een mooie en weer geweldige ervaring. Verder echt super leuke mensen ontmoet op dit eiland, dit zorgde voor een gezellige boel en natuurlijk een leuke groep om op t volgende eiland Koh panghan helemaal los te gaan op de full moon party.
Verder een erg zware week maar wel super genoten.
Helaas heeft Estelle de laatste dat kennis mogen maken met bedbugs hele nacht wakker gelegen door die krengen!
Erg vreemd dat Linde niet in gepakt aangezien we 1 bed deelde maargoed.

Koh Panghan
Wat een gekkenhuis die full moon party. Zoveel mensen zoveel kleuren zoveel muziek.
Om te beginnen hadden we dus een leuke groep, we hebben ons helemaal klaar gemaakt om een top avond te hebben.
Allemaal een outfit gekocht en natuurlijk de verf waarbij wel weer even lekker kind konden zijn.
Iedereen zag er super uit om een leuke avond tegemoet te gaan.
Was wel weer even een ervaring apart. Touwtjespringen met een touw met vuur, een hoepel met vuur waar je door heen kon springen. Leek wel een circus.
Leuke water glijbaan waar iedereen flink onderuit ging. Ja wij ook haha.
Al met al heerlijke avond gehad!

En daar zijn we dan nu, op Ko samui. Onze eerste indruk is heel erg leuk. Eindelijk weer een beetje ontspannen en even beetje bakken. Kunnen natuurlijk niet thuis komen zonder kleurtje!

Zo dat was ons wel weer even een verslagje.
Hopen dat jullie er weer van genoten hebben.
Wij hebben nog maar 2 weken en dan komen we alweer naar huis.......
Hmmm snel maar sparen voor de volgende reis hoor.
Daag

(laat maar weer even wat achter, vinden we leuk!)

• 06 April 2015 - 09:01

Kelly:

Ben zo benieuwd naar de 1000 den foto's!!! Geniet lekker Nog 2 weken van de rust. Hier moet je weer aan de bak. Wij missen jullie ontzettend!!!

• 06 April 2015 - 14:26

Joep:

Dag meiden,

Wat maken jullie veel mee! Blijf vooral genieten!
    Kus,
    Joep.

• 06 April 2015 - 15:53

Roland:

Meiden, wat maken jullie veel mee! Echt geweldig.

• 08 April 2015 - 17:19

Melissa:

Super gaaf allemaal!!! Ik ben blij dat jullie het zo leuk hebben :) xxxxxx

• 12 April 2015 - 17:55

Aggie:

Grappig dat jullie je ergeren aan al die toeristen. Superleuk verslag. Kan mij een aardige voorstelling maken van jullie heerlijke avonturen. En wat ik ook nog wel geestig vind, is dat jullie je eindelijk weer even kunnen ontspannen….
    Geniet van jullie laatste anderhalve week! Xx